Historia marki Hugo Boss cz. III

Prowadzona przez Littmanna mocna strategia została przyjęta z powątpiewaniem przez znawców branży, konkurentów i detalistów odzieżowych. Ostatecznie był to ogromny sukces marki Hugo Boss. Podczas gdy całkowita sprzedaż spadła, zyski wzrosły o 74 procent w 1994 roku. Rok po rozpoczęciu kampanii trzech marek. Poza tym jego strategia trzech etykiet Littmanna koncentruje się na rozszerzeniu firmy na globalny zasięg. Jednym z nowych rynków, na którym skupiała się firma, była Azja Południowo-Wschodnia, gdzie powstała filia w Hongkongu. Wiele sklepów Hugo Boss otwarto w takich miastach jak Tokio, Pekin i Szanghaj. Pod koniec 1996 roku, około 30% sprzedaży firmy Hugo Boss pochodzi spoza granic Niemiec. Stany Zjednoczone stanowiły około jedną piątą całości.

Po tym imponującym dokonaniu wielkim zaskoczeniem był fakt, iż Littmann zrezygnował z funkcji prezesa Hugo Bossa. Kiedy jego kontrakt wygasł pod koniec 1997 roku, Littmann nie odnowił umowy. Firma ogłosiła, że to był jakiś spór w zarządzie Hugo Bossa o strategiczne kierunki. Jednak przemysłowi specjaliści spekulowali, że Littmannowi trudno było dogadać się z nowym dyrektorem generalnym Marzotto, Jeanem de Jaegherem. Joachim Vogt, członek zarządu Hugo Boss, odpowiedzialny za produkcję i logistykę od 1990 roku, objął stanowisko dyrektora generalnego w lutym roku 1997. Dwóch innych najlepszych menedżerów dołączyło do firmy mniej więcej w tym samym czasie. Massimo Suppancig, były wiceprezes ds. Globalnego marketingu i rozwoju biznesu dla kobiet z siedzibą w Monachium domu mody Escada został mianowany dyrektorem wykonawczym Hugo Boss Women.

Joachim Vogt jako CEO Hugo Boss trwał półtora roku. Skupił się na tym, co mógł zrobić najlepiej: optymalizacji procesów produkcyjnych i logistyki. Jednak dla domu mody z najwyższej półki światowej było to mało. W listopadzie 1998 roku zarząd Hugo Boss oficjalnie ogłosił, że firma nie zgodziła się z Vogt`em co do celów strategicznych i jego miejsce zajmie Werner Baldessarini. 55-letni główny projektant i menedżer ds. Marketingu, który dołączył do firmy w 1975 roku, nie miał formalnego wykształcenia w zakresie administracji biznesowej, ale był członkiem zarządu Hugo Boss od 1988 roku.

Werner Baldesaarini

Pomimo faktu, że sprzedaż i zyski spółki rosły, wartość firmy Hugo Boss była w stanie stagnacji, gdy Baldessarini przejął stery. Zmieniło się to dopiero wtedy, gdy nowy prezes ogłosił swoją strategię, aby przekształcić spółkę w imperium stylu życia. Od tego czasu, linia produktów oferowanych przez Hugo Boss była poszerzona; kolekcja odzieży sportowej, koszule, bielizna, a także licencjonowanych akcesoriów, takich jak krawaty i okulary. Jednak klasyczny Boss Hugo Boss przyniosił 90 procent przychodów spółki. Nowa kolekcja na wiosnę i lato 2000 zawierała spojrzenie, które Baldessarini opisał jako miękkie i nowoczesne zarazem, mieszankę romansu i technologii. Po raz pierwszy nową kolekcję zaprezentowano we Florencji we Włoszech, a nie jak zwykle w Kolonii.

Baldessarini znacznie rozszerzył sieć placówek firmy, aby zbliżyć się do klienta. Produkty Hugo Boss były już sprzedawane w 92 krajach na całym świecie. W 1999 i 2000 roku 130 powstało nowych sklepów Hugo Boss, zwiększając ilość punktów dystrybucji firmy do 300. Hugo Boss zwiększa obecność w Stanach Zjednoczonych. USA jest drugim największym rynkiem po Niemczech, dającym około 100 milionów $ dochodu. Oddziały w USA składały się z trzynastu wolnostojących sklepów franczyzowych Hugo Boss i dziewięciu stoisk w większych sklepach specjalistycznych.

W ciągu dwóch lat otwarto 23 nowe sklepy, nie tylko w centrach kulturalnych na wschodnim i zachodnim wybrzeżu, ale także w lokalizacjach o niższym profilu, takich jak Paramus, New Jersey, King of Prussia, Pensylwanii oraz w Mall of America w Bloomington w stanie Minnesota. W kwietniu 2001 roku firma otworzyła jeden największych sklepów znanych projektantów w Nowym Jorku. Na Fifth Avenue powstał flagowy czteropoziomowy sklep. Na 23.000 metrach kwadratowych przedstawiono wszystko, co Hugo Boss miał do zaoferowania.

Hugo Boss kontynuował działania związane z lokowaniem produktu i sponsorowaniem. Marka Hugo Boss otrzymała ekspozycję w hollywoodzkich filmach Weapon 4, Godzilla i The Professionals. Od 1984 roku firma sponsorowała zespół Mercedesów Formuły 1 i kilku najlepszych profesjonalistów golfa. Nowa strategia promocyjna skupiała się na sztuce i kulturze. Był to sponsoring koncertów wybitnych artystów hip-hopowych, organizacja premiery filmu Aniołki Charliego w 2000 roku czy impreza w Chinese Theater z udziałem takich aktorek jak Cameron Diaz i Drew Barrymore. Firma dodała nowe sposoby na przyciągnięcie większej liczby klientów, w tym wydarzenia w sklepach, seminaria wizerunkowe i dostawy do hoteli i biur.

W grudniu 2001 roku Baldessarini ogłosił, że zrzeknie się stanowiska prezesa Hugo Bossa i członka zarządu, gdy jego pięcioletni kontrakt wygaśnie w połowie 2002 roku. Oświadczył, że będzie dostępny jako konsultant kreatywny, ale chciał przejść na emeryturę z codziennej działalności firmy. Podczas jego kadencji sprzedaż spółki wzrastała między 18 a 22 procent rocznie. Notowania na giełdzie we Frankfurcie podwoiły się w ciągu roku 2000. W swojej przedmowie do zarządu firmy w Raporcie Rocznym 2001 Baldessarini, który był jedną z głównych sił napędowych Hugo Boss, opisał swoją filozofię: „Jako twórcy mody i projektanci, wzbogacamy nasze społeczeństwo o twórcze impulsy. Spełniamy marzenia i wzbogacamy rzeczywistość o elegancję i piękno. Stylistyka i styl sprawiają, że postęp staje się atrakcyjną twarzą, spełniając potrzeby, które są mniej namacalne, ale tym bardziej niezbędne.”

Kluczowe daty dla firmy:
1923:

Niemiecki krawiec Hugo Boss zakłada swoją pracownię w Metzingen.
1948:
Założyciel firmy Hugo Boss umiera.
1967:
Wnukowie założyciela przejmują zarządzania i przekształcić firmę w męskiego producenta mody
1985:
Firma weszła na giełdę i zmienia nazwę na Hugo Boss AG.
1991:
Marzotto SpA zostaje akcjonariuszem większościowym firmy
1993:
Bracia Holy kończą z zarządzaniem firmy. Nowym generalnym dyrektorem zostaje Peter Littmann.
1998:
Główny projektant firmy Werner Baldessarini zostaje dyrektorem generalnym.
1998:
Hugo Boss wprowadza pierwszą kolekcję dla kobiet.

Wybrane perfumy Hugo Boss dostępne w ofercie perfumerii www.markowaperfumeria.pl:

Hugo Boss Boss Bottled woda toaletowa
Hugo Boss Boss Bottled woda toaletowa

Hugo Boss Hugo XY woda toaletowa
Hugo Boss Hugo XY woda toaletowa

Hugo Boss In Motion woda toaletowa
Hugo Boss In Motion woda toaletowa

Hugo Boss Hugo Man woda toaletowa
Hugo Boss Hugo Man woda toaletowa

Hugo Boss The Scent woda toaletowa
Hugo Boss The Scent woda toaletowa

Hugo Boss The Scent For Her woda perfumowana
Hugo Boss The Scent For Her woda perfumowana

Hugo Boss Nuit Pour Femme woda perfumowana
Hugo Boss Nuit Pour Femme woda perfumowana

Ma Vie Pour Femme woda perfumowana
Hugo Boss Ma Vie Pour Femme woda perfumowana

Hugo Boss Femme woda perfumowana
Hugo Boss Femme woda perfumowana

Hugo Boss Boss Woman woda perfumowana
Hugo Boss Boss Woman woda perfumowana

Hugo Boss Hugo Woman woda perfumowana
Hugo Boss Hugo Woman woda perfumowana