Motocykle Moto Guzzi

Włoskie jednoślady nie kończą się na Vespa i Ducati. Nestorem motoryzacji na dwóch kołach jest na półwyspie Apenińskim Motoguzzi.
To jedna z najstarszych marek motocykli na świecie. Jej korzenie tkwią spółce trzech włoskich pilotów.
Od nazwiska jednego z nich zachodzi nazwa, a symbol białego orła zaczerpnięto z godła korpusu lotniczego.

Moto Guzzi uznawane są za żywą I skamielinę. Chłodzone powietrzem silniki rzeczywiście wygląda jak z innej epoki. Twierdzą, że to taka nieco lepsza wersją radzieckiego Urala. i jak często bywa, złośliwi nie mają racji. Tak naprawdę motocykle Mandello są nafaszerowano najlepsza technologią.

Wtrysk paliwa, komputer pokładowy tutaj to codzienność. Wartym wspomnienia faktem, choć absolutnie nie najistotniejszym, jest to, że motocykle spod znaku szybującego orła jako jedne z pierwszych spełniły normę czystości Spalin Euro 3, jeszcze zanim tak zaczęła obowiązywać producentów motocykli. To niezłe osiągnięcie, jeśli pamiętać, ze silniki pędzone są jedynie powietrzem i olejem.
Enduro

Widlasty układ cylindrów rozchylonych na boki to znak rozpoznawczy najstarszego włoskiego producenta motocykli Gwarantuje nie tylko dobre chłodzenie, ale tez pozwala na zwiększenie prześwitu w zakręcie. Dla 1200 Sport szybka jazda w łukach nie jest tematem tabu. Przydomek „Sport” może budzić lekki uśmiech wśród fachowców od wertowania katalogów z danymi technicznymi, ale jest w pełni uzasadniony.
Moto Guzzi MGX-21
Lepszymi osiągami, zarówno jeśli chodzi o pilotów firma motocyklowa jest iak żywa skamielina. Ale od zauroczenia nia można się uwolnić. Przyspieszenie, jak i prędkość maksymalną, może poszczycić się wiele maszyn. Jeżdżąc 1200 Sport, zrozumiecie, ze taka jest dusza tego motocykla. Moc 95 KM pozwala osiągnąć setkę w czasie poniżej A sekund, a wskazówkę prędkościomierza zatrzymać dopiero przy liczbie 220.

Kolejne biegi przerzucam jak w amoku i wciąż nie mogę uwierzyć, ze 1200 Sport jest tak naprawdę jedynie rozwinięciem przyjaznej, turystycznej Brevy 1100. Dokładnie tak, jak na sportowych motocyklach z lat 70. Kierownica musi rozciągnąć się na zbiorniku paliwa. Ale już pierwszy sprint udowodni, ze taka pozycja jest najwłaściwsza. Fakt, lecz dzięki swej specyfice włoska marka jest ekskluzywna, żeby nie powiedzieć – niszowa. Kiedy raz zakochacie się w niej, niełatwo będzie uwolnić się od tego zauroczenia.